On air

Vraag

Bedenk een leuk radioconcept voor OudenDijk en verstrek deze met de gepaste jingle.

Klant: OudenDijk

Periode: 2015

Idee

We zijn gaan onderzoeken hoe die unieke smaak van OudenDijk klinkt zou klinken.

Uitwerking

In december '15 en februari '16 zijn de gloednieuwe radiospots te horen op Qmusic, JOE Fm en Radio 2.

Feest in stijl

Vraag

Bedenk een leuke activatiecampagne met focus op de speciaalzaken.

Klant: OudenDijk

Periode: 2015

OudenDijk
OudenDijk

Idee

Een jaar lang hebben we - met liefde voor het vak en passie voor kaas - OudenDijk mee gepromoot. De klanten werden verwend met de meest verleidelijke smaakmakers zoals de volle smaak van Light en de pure verfijnde smaaksensatie van Graskaas Primeur.

Uitwerking

Velen vielen ook in de schitterende prijzen. Zo kon je dankzij OudenDijk Light op welnesstrip naar Noord-Holland of wat dacht je van in stijl dineren bij driesterrenrestaurant Hertog Jan?!

Rode wijn

Vraag

Genereer een hogere verkoop in de speciaalzaken en bouw onze merkbekendheid uit.

Klant: OudenDijk

Periode: 2014

Idee

Wondergarden bedacht een herfst-actie rond de OudenDijk-kazen die geschikt zijn voor het aperitief.

Uitwerking

Bij aankoop van een wiel aperitiefkaas kregen de speciaalzaken 24 flesjes rode wijn die ze mochten uitdelen aan hun klanten.

Terug naar school

Vraag

Genereer een hogere verkoop in Delhaize en in de speciaalzaken en bouw onze merkbekendheid uit.

Klant: OudenDijk

Periode: 2014

Idee

Wondergarden bedacht een terug naar school-actie rond OudenDijk sneetjeskaas.

Uitwerking

Wie bovenvermelde kaas in Delhaize kocht, maakte via zijn kassaticketnummer of SN-code kans op 1 jaar gratis kaas. In de speciaalzaken liep simultaan een gelijkaardige terug naar school-actie waarbij kopers gratis 3D snackdoosjes kregen.

Graskaas

Vraag

Genereer een hogere verkoop in de speciaalzaken en bouw onze merkbekendheid uit.

Klant: OudenDijk

Periode: 2014

Idee

Wondergarden bedacht een lente-actie rond de Graskaas Primeur OudenDijk.

Uitwerking

Na een lange winter op stal konden de OudenDijk-koeien weer lentegras grazen, wat overheerlijke kazen oplevert. Dat resulteerde in de campagnelijn "Je proeft aan onze kazen dat de koeien weer buiten grazen!".

Curaçao

Vraag

Genereer een hogere verkoop in de speciaalzaken en bouw onze merkbekendheid uit.

Klant: OudenDijk

Periode: 2014

Idee

Wondergarden bedacht een sales-actie waarbij je middels de aankoop van OudenDijk Light een weekje Curaçao voor 2 personen kon winnen.

Uitwerking

Bij aankoop van 2 wielen kaas kregen de speciaalzaken 100 From OudenDijk with Love-codekaarten die ze mochten uitdelen aan hun klanten. Met zo’n codekaart maakte je kans op de reis. De codes dienden ingevuld te worden op OudenDijk.be.

Koesafari

Vraag

Geef de naambekendheid, de verkoop en het imago van OudenDijk een boost.

Klant: OudenDijk

Periode: 2013

OudenDijk

Idee

Voor 2013 werd de Dag van de Kaas gekoppeld aan een Koe Safari te Planckendael. Om deze actie kracht bij te zetten werden alle gepaste kanalen ingeschakeld: POS, radio, print, sociale media…

Uitwerking

De aankoop van twee pakjes OudenDijk bij Delhaize of in de speciaalzaak gaf via een unieke stickercode recht op een gratis toegangsticket voor de Koe Safari, waarbij gidsen van OudenDijk groot en klein hielpen om de juiste antwoorden te vinden op een aantal vragen over koeien. De winnaar won een gratis weekendje Noord-Holland.

Resultaat

Radiospot


Circus 2012

Vraag

Geef de naambekendheid, de verkoop en het imago van OudenDijk een boost.

Klant: OudenDijk

Periode: 2012

OudenDijk

Idee

Wonderdagen organiseerde opnieuw een Dag van de Kaas en bedacht de actie Bouw je eigen Circus. Een week lang kon je in het Maria Hendrikapark te Oostende terecht voor een voorstelling van Circus OudenDijk, een spektakel voor jong en oud.

Uitwerking

Clowns en acrobaten passeerden de revue in deze onvergetelijke show. De grote finale bestond uit een heuse koeien-act. Uniek in de dressuurwereld! Tickets waren te bemachtigen via de aankoop van OudenDijk. De code op de verpakking diende je online te valideren, waarna je een e-mail met 2 tickets kreeg.

Resultaat

Radiospots


10 seconden - Algemeen



20 seconden - Borsato



10 seconden - Mazelen


Momenten 2011

Vraag

Geef de naambekendheid, de verkoop en het imago van OudenDijk een boost.

Klant: OudenDijk

Periode: 2011

Idee

Wondergarden bouwde een uitgebreide campagne rond de diverse momenten waarop je zoal OudenDijk-kaas eet (ontbijt, lunch, aperitief).

Uitwerking

Het ontbijtluik werd ondersteund door Q-music en Radio 2. Rond de lunch werd een picknickwedstrijd gehouden en omtrent het aperitiefmoment werd Afrit OudenDijk (langs de A12) in het leven geroepen, waar passanten OudenDijk konden oppikken/proeven. Lady-chef Yanaika (Mijn Restaurant 2011) was ambassadrice voor de campagne.

Resultaat

Radiospot


Kaassculptuur

Vraag

Geef de naambekendheid, de verkoop en het imago van OudenDijk een boost.

Klant: OudenDijk

Periode: 2010

OudenDijk

Idee

Wonderdagen ontwikkelde de Dag van de Kaas en organiseerde de (geslaagde) recordpoging Grootste Kaassculptuur ter Wereld.

Uitwerking

Wondergarden zette een zevendaagse actie op poten met als apotheose het verbreken van het Wereldrecord Kaassculptuur in Oostende. Het door de Engelse artiest Baldrick Buckle gemaakte kunstwerk Famous Mice bestond uit maar liefst 1.059 kg kaas van OudenDijk. De campagne kon op een massale media-aandacht rekenen. Verder werd De Zondag omgeturnd tot Kaaskrant en nam ook Q-music en JOE fm deel aan de kaasgekte.

Meer oogst uit de wondertuin