Video/Photo@Océade

Vraag

Bedenk evenementen die ons waterpretpark op de sociale media doen leven.

Klant: Océade

Periode: 2015

Océade

Idee

Wondergarden organiseerde Video@Océade en Photo@Océade. Tijdens Video@Océade kregen bezoekers een onderwatercamera waarmee ze hun fratsen konden vastleggen. Achteraf monteerde Wondergarden de opnames in een fijne 30 seconden-spot die op de sociale kanalen van Océade werd verspreid en via een gepersonaliseerde nieuwsbrief aan de deelnemers werd bezorgd. Na enkele succesvolle jaren werd Video@Océade omgevormd naar Photo@Oceade, waarbij bezoekers één zaterdag per maand voor de lens van een professionele fotograaf konden poseren naast een levensgrote haai. Later vonden de bezoekers de foto in hun mailbox en op de Facebook-pagina van Océade. Er werden gemiddeld 17 foto’s per uur gemaakt; da’s elke 3 minuten een nieuwe prospect!

Uitwerking

De bezoekers konden deze acties absoluut smaken. Océade wist in één klap haar database aan te vullen én leuk beeldmateriaal te verzamelen voor website en sociale media. Elke actie werd bekendgemaakt op de website, op Facebook én via windmasterposters in het park. Tijdens de acties was er POS-materiaal aanwezig (strandvlaggen, panelen). Ook het logo werd ontworpen door Wondergarden.

Website

Vraag

Bouw een nieuwe, interactieve en responsieve website voor Océade die de beleving in ons waterpretpark reflecteert.

Klant: Océade

Periode: 2014

Idee

De vernieuwde www.oceade.be moest een beleving op zich worden. De waterglijbanen kregen een prominente plek en de nieuwe huisstijl werd overgenomen. Via Facebook werden Océade-fans opgeroepen om de nieuwe site te bezoeken. Er vielen immers heel wat gratis toegangstickets te winnen.

Uitwerking

Met een gemiddelde van 30.413 bezoekers per maand misten de inspanningen hun effect niet.

Halloween

Vraag

Organiseer een Halloween-event in ons waterpretpark.

Klant: Océade

Periode: 2013

Océade

Idee

Wondergarden schiep de griezelavond Hallowater. Het waterpretpark werd versierd met doodshoofden en spinnenwebben. Zodra de nacht viel, veranderde het waterpretpark in een bloedbad: 7.000 kubieke liter water kleurde in een 10-tal minuten volledig rood. Uiteraard had het rode water geen invloed op de gezondheid, de huid of de zwemkledij. Griezelige spoken en bloeddorstige vampiers doken overal op om de zwemmers de stuipen op het lijf te jagen.

Uitwerking

Tijdens het griezelspel moesten de bezoekers afgehakte armen die uit de lucht vielen vangen. Er was ook een griezelshow met vuurspektakel. Een foto in het huiveringwekkende decor maakte de avond helemaal onvergetelijk voor de bezoekers. 400 gasten waren getuigen van dit nooit eerder vertoonde spektakel. Onder meer Ketnet, VTM Kzoom en RTBF kwamen filmen.

Meer oogst uit de wondertuin