Geen verschil

Vraag

Maak de bevolking duidelijk dat er geen verschil bestaat tussen de actieve werking van originele geneesmiddelen en generische geneesmiddelen.

Klant: FOD Volksgezondheid

Periode: 2015

Idee

Wondergarden schreef het strategisch plan, bedacht het creatief concept, werkte de creatie uit en stelde het mediaplan op voor deze grote overheidscampagne i.o.v. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block. Insteek van de campagne: “Ziet u een verschil? Zoek niet. Voor uw gezondheid is er geen verschil."

Uitwerking

We ontwikkelden een algemeen campagnebeeld (twee identieke geneesmiddelenkasten), brochures en affiches voor verspreiding bij dokters en apothekers, advertenties in Goed Gevoel en Top Santé en online banners. In de radiospots (te horen op Q-music, Studio Brussel, Radio 1, Radio 2, Bel RTL, Nostalgie FR en Synchro Max) werden twee identieke geluiden opgevoerd. De insteek was dezelfde: “Hoort u een verschil?”

Resultaat

Radiospots


30 seconden - Aaaaaah!


30 seconden - Bruistablet


30 seconden - Aaaaaah! FR


30 seconden - Cachet effervescent


Meer oogst uit de wondertuin