My Tea

Vraag

Maak een tv-spot voor Domo Elektro My Tea die in lijn ligt met deze voor My Coffee en My Blender.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2015

Idee

Voor een maximale herkenbaarheid bleef het drieluik uit de My Coffee en My Blender spotjes behouden. Uiteraard werd afgesloten met de nieuwe baseline Makes Life Easy.

Uitwerking

Er werd een opvallend rood toestel gebruikt. De productfeatures werden belicht via dynamische tekstbordjes. De spot was te zien op Njam, Acht, History, Fox Life, Dobbit TV, Nat Geo en KaZ.

Resultaat

Makes life easy

Vraag

Bezorg Domo Elektro een hogere naambekendheid en een nieuwe merkpositionering.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2015

Domo Elektro

Idee

Wondergarden ontwikkelde een nieuwe positionering, een nieuwe baseline, een nieuwe jingle en nieuwe tv-spots. De focus ligt niet langer louter op de prijs, wel op een sterke prijs/kwaliteitsverhouding en op eenvoud in gebruik. Het actieplan richt zich niet langer op het jaareinde, maar bestrijkt het hele jaar.

Uitwerking

We introduceerden de baseline Makes life easy via drie tv-spots waarin telkens een karaktervol persoon fier een product toont. De spots starten met een close-up van de protagonist, waarna er wordt uitgezoomd en het product in beeld verschijnt. Ze werden uitgezonden op VIER, VTM, Vitaya, RTL, RTL Club en PLUG RTL.

Resultaat



By Air

Vraag

Zet de productlijn Domo Elektro By Air in de schijnwerpers. De lijn telt een zevental compacte toestellen voor reizigers.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2015

Idee

Wondergarden bedacht een leuke PR-actie: we stelden een Domo Elektro By Air-reispakket samen voor reisjournalisten en travel bloggers.

Uitwerking

Het reispakket telde een waterkokertje, stappenteller en bagageweegschaal en werd verzonden als een bagagekoffer met een boarding pass van de bestemmeling op.

Huysentruyt's keukenrobot

Vraag

Domo Elektro heeft een breed gamma kwaliteitsvolle, maar betaalbare elektroapparaten. De Piet Huysentruyt keukenrobot vormt daar geen uitzondering op. Draag deze boodschap uit en vestig hierbij de aandacht op deze knappe keukenrobot.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2013

Idee

Wondergarden sprak de fijnproever aan door hen de kans te geven om een avondje te gaan smullen in Piet Huysentruyt’s Likoké in Les Vans in de Franse Ardèche. We gaven 5 etentjes voor 2 personen weg, inclusief treinrit en overnachting in een prachtige, nabijgelegen chambre d’hôtes.

Uitwerking

Wie een Piet Huysentruyt keukenrobot kocht, diende enkel naar www.domo-elektro.be te surfen en zich te registreren met het aankoopbewijs. Een fotoshoot met Piet gaf de actie een herkenbaar gezicht in elektrozaken, in tv-spots, op de website en op de sociale media.

Resultaat

My Blender

Vraag

Voer een pr-actie rond de My-lijn van Domo Elektro.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2013

Idee

Met de leuke My Blender als speerpunt voerde Wondergarden een gezonde pr-actie.

Uitwerking

Met meer dan 15 artikels in belangrijke titels werd de ROI geschat op meer dan € 137 000. Dat was ruim 20 keer de kostprijs van de actie!

Resultaat

Croque Madame

Vraag

Domo Elektro is de uitvinder het croque madame-toestel. Spread the delicious news!

Klant: Domo Elektro

Periode: 2012

Idee

Wondergarden maakte een krokante stop motion tv-spot.

Uitwerking

Later volgde nog drie andere tv-spots die eveneens met “Smakelijk” werden afgesloten, zoals Piet Huysentruyt dagelijks in zijn gelijknamige kookprogramma deed.

Resultaat

Wafeltje?

Vraag

Zet de 25ste verjaardag van Domo Elektro in de verf met de herlancering van het gevierde Domo Elektro-wafelijzer.

Klant: Domo Elektro

Periode: 2012

Idee

Wondergarden organiseerde een toer door België met een wafeltruck, maakte een mini-site, een Facebook-groep en een sociale media-campagne. De truck deelde versgebakken wafels uit op de parkings van Domo Elektro-verkooppunten (Krëfel, Blokker, etc.).

Uitwerking

De wafeltrucktoer startte op de Domo Elektro-opendeurdag op 21 september 2011 en werd een groot succes. Ook op de Nationale Jeugdbewegingsdag was de kar aanwezig. Alles bij elkaar werden er meer dan 10.000 wafels gebakken op meer dan 40 locaties. De bijbehorende wedstrijd waarbij je een volledig gamma Domo Elektro-producten kon winnen kende 30.000 deelnemers. Het pr-resultaat werd geschat op €135.000 aan mediaruimte.

Meer oogst uit de wondertuin