Direct Mailing en Facebook-boekje

Vraag

Een nieuwe huisstijl staat voor een nieuwe identiteit, maar hoe breng je die boodschap naar buiten? Bestaande klanten moeten weten dat het vertrouwde De Ceunynck nog steeds garant staat voor dezelfde kwaliteit en service. Nieuwe klanten moeten zien dat De Ceunynck een modern bedrijf is, dat hen veel meer kan bieden dan ze op het eerste zicht dachten.

Klant: De Ceunynck

Periode: 2016

Idee

Een select publiek zoals dat van de opticiens bereik je het best met een direct mail. Zeker aangezien de boodschap complex en uitgebreid is. Om ervoor te zorgen dat we hun aandacht wat konden prikkelen werkten we met een teaser. Daarna volgde een hoofdmailing met een antwoordkaart. Om te antwoorden, kregen de opticiens ook een Facebook-boekje vol tips om hun Facebookpagina te verbeteren als incentive.

Uitwerking

Ze i_ _e_en : Dat stond op de eerste kaart die we naar de opticiens stuurden. Een boodschap waar je in principe niets uit kan opmaken. De communicatiemanager van De Ceunynck kreeg zelfs al nieuwsgierige telefoontjes naar de betekenis van de kaart!

In de tweede fase kregen alle opticiens opnieuw eenzelfde kaart, maar deze keer met een transparant mee. Alsof het een brillenglas was, werd de boodschap ineens zichtbaar: “Zien is weten”, de nieuwe baseline van De Ceunynck. Een begeleidende brief gaf tekst en uitleg bij de nieuwe huisstijl van De Ceunynck en hoe het bedrijf zich in de toekomst wilde positioneren.

Resultaat

De boodschap miste zijn effect niet. De Ceunynck werd overladen met antwoordkaarten en de Facebook-boekjes vlogen de deur uit!

Rebranding van een sterk merk

Vraag

De Ceunynck bouwde doorheen de jaren aan zijn reputatie als gevestigde waarde. In 2016 had het merk echter nood aan een frisse wind. Een hedendaagse look-and-feel moest de de nieuwe richting van het bedrijf ondersteunen.

Klant: De Ceunynck

Periode: 2015

Idee

Van alle spelers in de optiekwereld, is De Ceunynck de enige met zo'n groot inzicht in de Belgische markt. De expertise en de wetenschappelijke kennis die in het bedrijf huist, is duidelijk de unieke kracht van het bedrijf. Op basis van die inzichten bouwde Wondergarden verder aan een kwalitatieve huisstijl.

Uitwerking

Meer nieuws over dit project in 2016! Hou ons in het oog ;-)

Meer oogst uit de wondertuin