PR

Vraag

AVA maakt kennis met de wondere wereld van PR

Klant: AVA

Periode: 2016

Idee

Naast de eerste stappen in het radiolandschap werd AVA dit jaar ook ondergedompeld in de PR-wereld.

Uitwerking

Naar aanleiding van het 60-jaar bestaan, zorgden we voor een blik achter de schermen van dit familiebedrijf. Onder meer Trends, De Tijd en Het Nieuwsblad kregen een exclusief interview met het management dat dagelijks met hart en ziel alles doet om het te maken.

De invloed van bloggers is niet meer weg te denken uit de communicatiewereld. Daarom organiseerden we in oktober een exclusief event in de eerste AVA-winkel in Antwerpen. De bloggers en redacties maakten kennis met de familie en ontdekten het uitgebreide assortiment. De belangrijkste thema’s zoals doopsuiker, verjaardag, huwelijk… werden voorgesteld in de prachtige tafeldekking tijdens het diner. Het was een zeer gezellige en interessante avond!

Resultaat

De interviews en het event zorgden voor een mooie PR-coverage. Bovendien werd op het event het Instagram-kanaal van AVA gelanceerd: AVA Trends. Ook de hashtag #AVAtise werd geboren! Ontdek het zelf op Instagram en word geïnspireerd door AVA!

AVA Magazine

Vraag

Bedenk een concept voor het AVA magazine 2.0

Klant: AVA

Periode: 2016

Idee

Het bestaande AVA-magazine dat in de winkels te verkrijgen is, werd door Wondergarden onder de loep genomen.

Uitwerking

Wondergarden stelde het AVA magazine 2.0 voor: AVA Trends.
AVA Trends wil niet enkel inspireren maar ook praktische tips en stappenplannen meegeven aan de consument. Hierbij is er een duidelijke focus op het product en wordt meteen duidelijk dat AVA alles heeft om het te maken! Naast verspreiding in de winkel zal het magazine ook extern verspreid worden. Er zijn verschillende edities van het magazine. Wondergarden zorgde niet enkel voor het concept, maar zal ook de volledige opmaak voor haar rekening nemen.

Resultaat

Ontdek hier binnenkort het resultaat!

Radiocampagne

Vraag

Een creatieve radiocampagne om meer naamsbekendheid en traffic naar het winkelpunt te genereren

Klant: AVA

Periode: 2016

Idee

Het AVA-verhaal startte in 2015 met een eerste radiocampagne
tijdens de eindejaarsfeesten. De hartverwarmende stem van Herbert Flack klonk in de mooiste gedichten op Qmusic, JOE fm en BEL RTL.

AVA kreeg de smaak van radio te pakken en koos dit jaar opnieuw voor de kracht van het medium.

Uitwerking

AVA heeft alles om het te maken. Van doopsuiker tot decoratie en schoolgerief. De eerste radiowave was de Back to school die liep in augustus en september op dezelfde zendermix. De krachtige gedichteninsteek werd in 2016 doorgetrokken.

AVA vierde onlangs ook haar 60-jarig bestaan met tal van leuke promoties in de winkel! Zo werden de klanten in de watten gelegd met een fles cava bij aankoop van AVA-producten. Deze actie werd in oktober aangekondigd op radio.

Binnenkort dompelt Herbert Flack jou opnieuw onder in de gezelligste periode van het jaar! Kom de kerstsfeer alvast opsnuiven in een van de AVA-winkels!

Resultaat

Het ging om een nationale campagne die te horen was op Qmusic, JOE fm en Bel RTL.


10 seconden - Back 2 School NL


30 seconden - Back 2 School NL versie 1


30 seconden - Back 2 School NL versie 2


10 seconden - Back 2 School FR


30 seconden - Back 2 School FR versie 1


30 seconden - Back 2 School FR versie 2


10 seconden - 60 jaar AVA Versie 1


10 seconden - 60 jaar AVA Versie 2


10 seconden - 60 jaar AVA Versie 3


10 seconden - 60 jaar AVA FR

Ode aan de feestdagen

Vraag

Een leuk concept bedenken voor een eerste radiocampagne.

Klant: AVA

Periode: 2015

Idee

AVA is een warm en gezellig merk. Om de boodschap tot zijn recht te laten komen, kropen we in onze pen en toverden we een paar mooie gedichten die de insteek vormen van de radiospots.

Uitwerking

Samen met Herbert Flack en nog een aantal mooie stemmen doken we de radiostudio in. We creërden verschillende spots die als muziek in de oren rijmden.

Resultaat

Het ging om een nationale campagne die te horen was op Qmusic, JOE fm en Bel RTL.


10 seconden - Algemeen


10 seconden - Generique


10 seconden - Zondag


10 seconden - Dimanche


22 seconden - Nederlandstalige versie 1


22 seconden - Nederlandstalige versie 2


22 seconden - Franstalige versie 1


22 seconden - Franstalige versie 2

Meer oogst uit de wondertuin